MVO JAAROVERZICHT 2023

NIBAG EN SOCIAAL ONDERNEMEN

Wonen Limburg interviewde onze directeur Clemens van den Biggelaar over sociaal ondernemen en hoe Nibag dat aanpakt. Hoe zorgen wij voor aangenaam werken voor al onze collega's? Clemens legt het graag aan je uit.

NIBAG PARTNER VAN AANTWERK

Bij Nibag vinden we aangenaam werken voor al onze collega's belangrijk. Een logische stap was dan ook om ons aan te sluiten bij AANtWERK. Een initiatief dat is ontstaan vanuit een grote behoefte om elkaar en anderen te inspireren en te informeren over inclusief ondernemen.

Lees hier meer >

NIBAG WEEKEND 2023!

Een van de leukste tradities bij Nibag is toch wel het jaarlijkse weekendje weg. Dit jaar zijn wij voor het Nibag weekendje weg afgereisd naar het mooie Brabant. Wat wij precies gedaan hebben? Dat zie je in het filmpje!

AANGENAAM NA HET WERK

Bij aangenaam werken hoort ook ontspanning. Dit jaar werden er door de verschillende personeelsverenigingen weer leuke uitjes georganiseerd. Zo gingen team Hengelo voetgolfen, had team Heel een golfclinic en ging team Oss de strijd aan om te bepalen wie de Alleskunner was.

ONS BRABANT FIETST

Om onze collega's te stimuleren meer te fietsen werden er bij onze vestiging in Oss drie maanden lang elektrische fietsen geplaatst, waar gratis gebruikgemaakt van kon worden. Een initiatief van 'Ons Brabant Fietst'.

ZONNEPANELEN OP DE VESTIGINGEN

Ons doel is om als organisatie CO2 neutraal te zijn in 2030. Daarom werden er in 2023 zonnepanelen op ons kantoor in Oss en Hengelo geplaatst. De panelen voorzien niet alleen ons kantoorpand van stroom, maar zo laden we ook onze elektrische auto's (en fietsen) op met onze eigen opgewekte stroom. Twee vliegen in één klap!

GOUDEN GROEIER BOS VAN OSS

Sinds kort zijn wij 'Gouden Groeier' van het Bos van Oss. Een initiatief van de werkgevers in Oss met als doel de aanplant van een nieuw bos in de gemeente. Als gouden groeier hebben wij dit jaar meer dan 300 bomen aan het Bos van Oss gedoneerd.

ISO 14001

Aan het eind van 2022 behaalden wij het ISO 14001 certificaat. Om dit certificaat te behouden, vindt er jaarlijks een herkeuring plaats. Met trots kunnen we zeggen dat ons ISO 14001 certificaat weer met een jaar verlengd is!

CO2-PRESTATIELADDER

De CO2-Prestatieladder is een duurzaamheidsinstrument dat helpt bij het reduceren van de CO2-uitstoot. Met trots mogen wij melden dat wij op trede 3 gecertificeerd zijn! Dat betekent dat wij precies in kaart hebben hoeveel CO2 onze organisatie uitstoot en hoe we dit kunnen aanpakken.

DUURZAAM WERKGEVERSCHAP

Aangenaam werken vinden we bij Nibag belangrijk. Daarom hebben wij Duurzaam Werkgeverschap omarmd. Maar hoe doe je dat als werkgever dan precies? Christiane, onze P&O adviseur, vertelt graag meer hierover.

GROENSTROOK OSS

Dit jaar werd de groenstrook voor bij het kantoor in Oss aangeplant. Zo is er rondom de parkeerplaatsen een gemengde haag geplaatst en zijn er verschillende extra bomen aangeplant. In december zijn de eerste bollen de grond ingegaan, zodat we in het voorjaar kunnen genieten van een mooie bloemenpracht.

OVERIGE DONATIES

Wij steunen verschillende projecten, verenigingen en goede doelen. Vaak aangedragen door collega's, omdat ze zich hiervoor zelf al inzetten, ze zelf lid zijn of een bepaald goede doel een warm hart toedragen. Zo sponsorden we in 2023 verschillende (sport)verenigingen van onze collega's, spaarden we dopjes voor het Diabetesfonds en zamelden we cartridges in voor het goede doel.

GESCHENKEN COLLEGA'S

Ook met onze keuze voor geschenken voor onze collega's houden wij rekening met MVO. Wij proberen altijd te kiezen voor partijen die een bijdragen aan een betere wereld. Zo kregen de collega's met Pasen koeken van de Wondere Wereld - gemaakt door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt - en met Sinterklaas een chocoladeletter van Stichting Opkikker.

RELATIEGESCHENKEN

Ook voor de relatiegeschenken kiezen wij voor partijen die op hun eigen manier bij aan een betere wereld. Zo werden er namens klanten bomen gedoneerd aan het Bos van Oss en ontvingen klanten een lekkernij van Tony Chocolonely.